Club races sluiten druk Glosso seizoen af

Na een meer dan geslaagd en overdruk programma op het Glosso circuit in Arendonk mochten na jaarlijkse traditie de niet licentie houders aan de slag. De regionale en nationale rijders kregen de eer en het genoegen om eindelijk terug te kunnen rijden voor hun kampioenschap op een volledig Glosso circuit. En dat mocht iedereen geweten hebben. Maar ook de Engelse en Duitse rallycross piloten kregen de eer om voor hun kampioenschap te komen strijden. En dus mochten, zoals de traditie het wil, de eendags piloten na een druk seizoen ook aan de slag. Met een meer dan overvol deelnemersveld werden de wedstrijden verdeeld over twee dagen. En niet alleen de mannelijke rijders kwamen hun beste beentje voor zetten. Ook de vrouwelijke piloten lieten maar al te graag zien dat ook zij best aan een stuurwiel konden draaien. En dat de snelheid er stevig in zat werd menig maals op succes onthaald. Kortom een meer dan over druk programma.

Caro Schaerlaeken ( Honda CRX) trok tot driemaal toe de beste lakens naar zich toe bij de dames. Met drie maal een besttijd mocht zij na drie reeksen van op de pole in de A – finale van start gaan. Schaerlaeken gaf meteen aan dat het een spannende bedoeling van zou gaan worden. Na een bliksemstart gaf ze iedereen het nakijken. Enkel Seline Vaessen (BMW E36) kon in haar spoor blijven. Vaessen moest in de eerste reeks wel vroegtijdig de handdoek werpen maar vocht zich daarna mooi terug richting de finales. Ook Mirthe Hermans ( Ford Escort ) liet duidelijk zien dat zij in het goede ritme zat en stond na drie reeksen op een tweede plaats in de tussenstand Uiteindelijk trok Schaerlaeken de overwinning na haar toe. Seline Vaessen ging als tweede over de meet voor Mirthe Hermans.

Jochem Box ( Ford Escort ) reed tot driemaal toe naar de snelste tijd in de overvolle klasse A ( min 2000cc). Enkel Tim Winters ( Honda Civic ) en Nick Thielemans ( Citroen Saxo) konden mooi in zijn spoor blijven. Doch was het Box die de beste plaats wist te bemachtigen in de A – finale. Box nam de beste start maar ondervond al snel dat Tim Winters ook aardig op de trappers kon staan. Winters bleef netjes in het spoor van Jochem Box maar ondervond uiteindelijk dat de Ford Escort net iets meer vermogen onder de motorkap had. Thielemans reed strak rond maar het was uiteindelijk ex – VAS piloot Rens Van Der Linde ( (Honda Civic ) die naar het brons reed. Winters mocht op het tweede podium trapje plaats nemen langs winnaar Jochem Box.

In de klasse B ( plus 2000cc ) stond Nick Mathijssen (BMW E36 ) na drie reeksen knap aan de leiding. Sander Mols (Volvo 244) reed naar een tweede plaats voor ex- VAS kampioen Stefan Vaessen ( BMW E36). Vaessen, aan de slag in twee klassen, gaf in de A- finale meteen het tempo aan en bleef netjes aan de leiding rijden. Nick Mathijssen en Sander Mols streden onderling voor de overige podium plaatsten. Ex – VAS rijder Thomas Verschooren strandde net naast het podium in de kleine maar snelle Toyota Starlet.

Luc Lambrechts ( Subaru Impreza ) stond er na drie reeksen het beste voor in de Competitie klasse. Nick Dierckx ( Subaru Impreza) was net iets sneller onderweg geweest voor Eric Schaerlaeken ( Honda CRX). Doch was het Dierckx die in de A- finale meteen iedereen het nakijken gaf. De mooie Subaru was duidelijk sneller dan de rest van het deelnemersveld. In de achterhoede vocht Stefan Vaessen (BMW E36) in de ex – Belgian Procar kleuren een aardig duel uit met Luc Lambrechts ( Subaru Impreza). Nick Dierckx won uiteindelijk voor Stefan Vaessen en Luc Lambrechts.