Glosso eindigt mooi met clubraces
Het was een mooi maar vooral druk jaar op het Arendonkse Glosso circuit. De traditionele kampioenschappen waren al even afgelopen. En de niet licentiehouders, piloten die niet aantreden in één of ander kampioenschap, mochten traditie getrouw komen strijden in de diverse klassen. Met maar liefst honderdachttien deelnemers was het net als vanouds weer een gezellige maar vooral drukke bedoeling. De beste mannelijke collega’s staan meestal aan wal. Doch mocht het hoofd stevig geboden worden voor de dames die apart in hun klasse het gaspedaal aardig naar beneden drukten.
Opnieuw werd het een stevig duel tussen Caro Schaerlaeken (Honda CRX ) en Seline Vaesen ( BMW E36). Beiden dames gaven menig collega’s letterlijk het nakijken in de drie reeksen. Schaerlaeken mocht in de A – finale vanop de pole van start gaan. Al was het wel Seline Vaesen die het snelst weg was om er een snel tempo op na te houden. Schaerlaeken kwam nog even aandringen maar Vaesen ging als snelste over de meet voor Schaerlaeken en Stefanie Triekels ( BMW Compact ) die als derde mee op het podium mocht.
In de klasse A, tot 1600cc, mocht Nick Thielemans ( Citroën Saxo ) op het hoogste podiumtrapje gaan staan. Al kreeg Thielemans het onderweg nog knap moeilijk met een sterk rijdende Ludo Coppens ( Toyota Starlet). Thielemans nam een snelle start en werd al snel op de hielen gezeten door Coppens. Maar Coppens verloor onderweg een wiel waardoor het knap moeilijk werd om alsnog deftig rond te rijden. Uiteindelijk ging Robbe Van Den Brandt ( Mitsubishi Colt ) aan Coppens voorbij en mocht hij samen met Kurt Nuyens ( Honda Civic ) het podium bestijgen.
Stef Vermeiren ( Volkswagen Golf) was na de reeksen en de finale de sterkste in de klasse B. Al was de eer wel weggelegd voor Ivan Lievens ( Volkswagen Kever). Lievens zat het hele weekend goed vooraan en nam een vlotte start in de finale . Maar na een verkeerde inschatting om te gaan jokeren ging de zege uiteindelijk naar Vermeiren. Peter Govaerts ( Toyota Celica ) mocht vanop de pole vertrekken maar besteeg uiteindelijk het tweede podiumtrapje voor Ivan Lievens.
In de klasse C ging de eindoverwinning naar Stephanie Vanlingen ( BMW E36). Al mocht Davy Houben ( BMW 325) de beste startplaats bezetten in de A – finale. Vanlingen was na het doven van de lichten het best weg en hield er een stevig tempo op na. Maar al snel kwam Davy Houben de leiding opeisen. Vanlingen en Houben wisselden onderling van positie. Maar bij het uitkomen van de jokkerronde ging Houben in de fout waardoor een goed gevolgde Stephanie Vanlingen de overwinning voor haar rekening nam. Bart Govaerts ( BMW E36) en Joffrey Ooms ( BMW E36) mochten als tweede en derde mee op het podium.
Bij de Cross – Karts was de overwinning een feit voor Jens Truyens ( Peters 600). Davy Fiddelaers ( Pantera ) kreeg het zilver voor Fausto Leuzzi ( Livelife TN5).
Stief van De Brandt ( Mitsubishi Lancer) was de snelste in de Competitie reeks. Van Den Brandt won vlot voor een sterk rijdende Emiel Van Tol ( Ford Fiesta). Diego Van Der Auwera ( Citroën Saxo ) mocht als derde mee op het erepodium.
Matty Verkuringen ( BMW E92) won in de Competitie klasse de duels voor Brent Verkuringen ( BMW E46) en Zino Verkuringen (Volvo S40).
Bij de vierwiel aangedreven wagens stond er in de reeksen geen maat op Victor Vranckx ( Supercar Light). Vranckx leek oppermachtig en kreeg ook de beste startplaats toegewezen in de A – finale. Maar een schakelstang van de versnellingsbak deed hem helaas de das om. Vranckx bleef het tempo aangeven maar zag uiteindelijk Dirk Lambrechts ( Subaru Impreza ) aan hem voorbij gaan. Luc Lambrechts ( Subaru Impreza) kreeg het brons toegewezen.